fredag 23 november 2007

Shine on!

Man undrar ju hur det går till när man fixar en överkamning. Nu vet jag. Imorse såg jag en gubbe på Centralen som tog fram en spegel och en kam och kammade över sin högglanspolerade totalkala hjässa med några vansinnigt långa hårstrån som antagligen räcker honom ner till axeln om han skulle kamma ner dem istället. Jag stannade upp och iakttog hela händelseförloppet. Han höll på jättelänge och fixade och trixade innan han var nöjd. Det såg väldigt pilligt ut. Överkamningen täckte kanske 10% av hans kalhygge men i hans ögon måste illusionen ha varit total. Det fanns inget ironiskt leende som spelade över hans läppar, bara gravallvar.

1 kommentar:

anna sa...

Ett av livets många mysterier :p Jag brukar seriöst få väldigt starka drifter i kroppen när jag ser såna män, och hela mitt inre skriker om att gå fram till mannen och typ krama om honom och säga "klipp dig, det blir mycket finare".