torsdag 29 november 2007

I wish I could eat your cancer when you turn black.

Ibland får folk konstiga idéer. Förra torsdagen kom någon på idéen att skicka en kräfta med vanligt företagspaket till en person på mitt jobb. Jag jobbar alltså med post- och godshantering på ett stort företag. Kräftan anlände i fredags och behandlades som alla andra inkommande postpaket och lades i mottagarens postfack. I måndags när mottagaren tömde sitt postfack blev hon förvånad över att hitta ett paket med en kräfta som varit tinad sedan torsdag föregående vecka. Jag avråder verkligen från att skicka kräftor eller andra skaldjur med posten. Och tänker inte ens tanken att fylla ett jiffykuvert med räkor.

1 kommentar:

anna sa...

Jag kan, eftersom jag har testat, säga att det är helt okej att skicka kakor med post, bara man packar in dem i bubbelplast, men skaldjur tycker jag inte låter som nån bra idé!